Monday, October 15, 2012

Őszi almás pite - gasztroblog apple pie

Nagymama receptje szerint, vintage sütemény 



Ma reggel borús őszi napra ébredhettünk,  később aztán szerencsére kisütött a nap, pont mire a süti is elkészült, így szép napfényes, őszi képeken mutathatom meg, mit sütöttem ma.



Ilyenkor már finom hazai almát szedhetünk a kertben, ami inkább legyen Jonatán, savanykás fajta, abból az igazi.



Tésztájába tehetünk darált diót is, ilyenkorra már az is szépen potyog a fáról.  Csak egy kis maroknyira lesz szükség, de én ezt el is szoktam hagyni, inkább egy kis citromhéjat teszek a tésztába és vaníliás cukrot. 

A receptet is leírom, nagyon egyszerű, még mérlegre sem lesz szükséged hozzá. Egy munkatársam édesanyjától kaptam, úgy 20 éve, saját kézírásával jó néhány hasonló jó kis házi süti ötlettel, imádom, ez mindig kéznél van.  Egyszer már megérdemelne egy szép kis kötést. 



Almás sütemény  - pite

Almát lereszelem, egy kicsit becukrozom. ( fahéj, szegfűszeg őrölve mehet bele bátran, aki szereti) félreteszem. Levet fog ereszteni, ezt kinyomom enyhén, amikor a tésztára teszem. 

Tészta: 20 dkg vajat, 4 marék cukrot, 2 tojás sárgáját és egy egész tojást jól kikeverem kézi habverővel, utána annyi sütőporos lisztet teszek bele, amennyit felvesz és jól nyújtható lesz. ( ha keményebbre sikerül kicsi tejföllel vagy vajjal lazíthatod, esetleg tejjel).

Felét kinyújtom az előre kivajazott tepsibe terítem, az almát kicsit kinyomva ráteszem, egy kevés zsemlemorzsával megszórom, (ez el is maradhat), majd a tészta másik kinyújtott felét is rá teszem.

Én beszoktam melegíteni a sütőt 180 C° előre és kb. 25-30 percig így sütöm.   




Íme az eredmény - érdemes kipróbálnod, isteni finom



2 comments: